Statusy100 - 199: dla dokumentów, które nie nadają się do przetworzenia lub nastąpił krytyczny błąd serwera
100 Błędny komunikat SOAP | |
Przyczyna | Rozwiązanie |
wysłaniu do serwisu e-Deklaracje komunikatu niezgodnego ze standardem lub w przypadku wysyłania wraz z elektronicznym wnioskiem VAT-REF załącznika binarnego, załącznik przekracza dopuszczalną wielkość (5 MB) lub załącznik nie jest w wymaganym formacie ZIP. |
Kontakt z producentem oprogramowania |
101 Proszę o ponowne przesłanie dokumentu | |
Przyczyna | Rozwiązanie |
|
Sprawdzić połączenie i ponownie przesłać zeznanie. |
102 Proszę o ponowne przesłanie żądania UPO | |
Przyczyna | Rozwiązanie |
|
Ponowne przesłanie żądania UPO |
Statusy 200 - 299: dla dokumentów poprawnych lub uwzględniających dodatkową interakcję
Możliwe typy komunikatu | Przyczyna | Rozwiązanie |
200 - Przetwarzanie dokumentu zakończone poprawnie |
Oznacza, że deklaracja została przyjęta do systemu i złożona poprawnie, ale nie została jeszcze sprawdzona pod względem formalnym. |
Dokument został prawidłowo wcześniej przesłany i należy ponownie za jakiś czas pobrać UPO |
Statusy 300-399: dla dokumentów w trakciep rzetwarzania
Możliwe typy komunikatu | Przyczyna | Rozwiązanie |
300 - Brak dokumentu |
Dokument nie dotarł do systemu MF |
Należy ponowić wysyłkę |
301 - Dokument w trakcie przetwarzania |
Dokument dotarł do systemu MF i oczekuje na weryfikację formalną. |
Należy ponownie za jakiś czas pobrać UPO |
302 - Dokument wstępnie przetworzony |
informuje o poprawnym wstępnym przetworzeniu dokumentu i gwarantuje ukazanie się statusu 200 oraz wydanie dokumentu UPO.Może być spowodowane znacznym obciążeniem serwerów systemu e-Deklaracje wynikającym z dużej ilości przesyłanych deklaracji. | Na wydanie UPO należy poczekać od godziny do nawet 24 godzin. Należy spróbować pobrać UPO w późniejszym terminie. |
303 - Dokument w trakcie weryfikacji podpisu |
Dokument w trakcie weryfikacji podpisu elektronicznego. |
Należy ponownie za jakiś czas pobrać UPO |
Statusy400-499: dla dokumentów niepoprawnych ze względu na błędy strukturalne syntaktyki
Możliwe typy komunikatu | Przyczyna | Rozwiązanie |
400 - Przetwarzanie dokumentu zakończone błędem |
Dokument nie przeszedł weryfikacji formalnej |
Ponownie utworzyć przesył e-deklaracji i wysłać. |
401 - Weryfikacja negatywna - dokument niezgodny ze schematem xsd |
niezgodność wygenerowanego dokumentu XML deklaracji ze schematem XSD walidującym ten dokument, powodem jest brak wypełnienia wszystkich pozycji obowiązkowych |
należy sprawdzić wymienione w komunikacie pola i poprawić |
niewłaściwy format dat, numerów telefonów, adresów mailowych |
należy wprowadzić daty, numery telefonów oraz adresy mailowe zgodnie zeschematem walidacji XSD |
|
stosowanie niedozwolonych znaków specjalnych |
należywypełnić pozostałe pola formularza zgodnie ze schematemwalidacji XSD |
|
niewłaściwa strona kodowa (dotyczy obcojęzycznych systemów operacyjnych |
należy ustawić „polską” stronę kodową w obcojęzycznym systemie operacyjnym; należy uruchomić panel Opcji regionalnych i językowych w Panelu Sterowania, a następnie zmienić ustawienia strony kodowej na "Polski", w zakładce „Zaawansowane” lub „Administracyjne”. Można także dodatkowo dokonać zmian ustawień na język "polski" w zakładce „Standardy i formaty” oraz na "Polska" w zakładce „Lokalizacja”. |
|
402 - Brak aktualnego pełnomocnictwa/upoważnienia do podpisywania deklaracji |
Osoba składająca podpis elektroniczny pod przesłanym dokumentem niema stosownego pełnomocnictwa lub upoważnienia od podatnika - brak ważnego UPL-1 lubZAS-E. |
Należy złożyć do Urzędu Skarbowego brakujące dokumenty lub zwrócić się o zweryfikowanie czy zostało ono prawidłowo zarejestrowane i zatwierdzone przez pracownika Urzędu Skarbowego |
403 - Dokument z niepoprawnym podpisem |
|
|
404 - Dokument z nieważnym certyfikatem |
Podpisano deklaracje certyfikatem, który wygasł. |
należy kontaktować się z właściwym Centrum Certyfikacji w celu odnowienia danego certyfikatu lub wybrać ważny (i właściwy) certyfikat z listy wyboru certyfikatów w kreatorze wysyłki deklaracji. W przypadku, gdy certyfikat został już odnowiony, prawdopodobnie nie zarejestrowano nowego certyfikatu w Magazynie Certyfikatów systemu Windows (polecenie: certmgr.msc). Abydokonać rejestracji nowego certyfikatu, należy uruchomić aplikację zarządzającą podpisem (np.: Card Manager), a następnie należy wskazać odnowiony certyfikat i wcisnąć przycisk „Rejestruj Certyfikat”. Błąd 404 może również wystąpić w wyniku przesłania zeznania rocznego PIT (bez podpisu kwalifikowanego) w przypadku, gdy użytkownik wybrał inną opcję (certyfikat) niż „Dane autoryzujące”. |
405 - Dokument z odwołanym certyfikatem |
Użyto Certyfikatu związanego z kluczem prywatnym, który został odwołany lub zawieszony i umieszczony przez centrum certyfikacji na liście odwołanych lub zawieszonych certyfikatów. |
Wysyłanie deklaracji z nowym e-podpisem. |
406 - Dokument z certyfikatem z nieobsługiwanym dostawcą |
Certyfikat związany z kluczem prywatnym użytym do złożenia podpisu elektronicznego został wydany przez centrum certyfikacji nieobsługiwane przez system e-Deklaracje. |
Zakupienie nowego podpisu elektronicznego obsługiwanego przez e-Deklaracje |
407 - Dokument z certyfikatem z nieprawidłową ścieżką |
Wybrano nie właściwy (np.komercyjnego) certyfikat podpisu w kreatorze wysyłki deklaracji |
Należy wybrać właściwy certyfikat podpisu (certyfikat kwalifikowany) lub certyfikat „Dane autoryzujące” (w przypadku wysyłania zeznań rocznych PIT bezpodpisu kwalifikowanego). Jeśli certyfikat kwalifikowany nie jest widoczny w oknie kreatora wysyłki, prawdopodobnie nie zarejestrowano nowego certyfikatu w Magazynie Certyfikatów systemu Windows (polecenie: certmgr.msc). Aby dokonać rejestracji nowego certyfikatu, należy uruchomić aplikację zarządzającą podpisem (np.: Card Manager), a następnie należy wskazać certyfikat podpisu kwalifikowanego i wcisnąć przycisk „Rejestruj Certyfikat”. |
408 - Dokument zawiera błędy uniemożliwiające jego przetworzenie |
Weryfikacja formalna przesłanej deklaracji przez system e-deklaracji zakończyła się niepowodzeniem, z niezidentyfikowanego powodu |
Ponowne utworzenie i przesył e-deklaracji. |
409 - Dokument zawiera niewłaściwą ilość i/lub rodzaj elementów |
Zła struktura dokumentu np. próba wysłania wielu deklaracji (paczki dokumentów) w jednym komunikacie |
Zalecany kontakt z systemem e-deklaracji. |
411 - Weryfikacja negatywna - w systemie jest już złożony dokument(zeznanie) z takim NIP, skontaktuj się z właściwym, wg adresu w miejscu zamieszkania na ostatni dzień danego roku podatkowego urzędem skarbowym |
Wskazuje wykonanie podwójnie tych samych czynności przez podatnika, np.wysyła dwa razy te samą deklarację a ona trafiła już doorganu skarbowego, np.
|
Proszę zweryfikować, czy wysyłka nie została już prawidłowo dokonana wcześniej. W przypadku chęci wysłania korekty, konieczne jest zaznaczenie właściwego „celu” i ponowne utworzenie e-deklaracji. |
412 - Weryfikacja negatywna - niezgodność danych informacyjnych (np.niezgodność NIP, numeru PESEL, daty urodzenia, nazwiska,pierwszego imienia z danymi w zeznaniu) |
dane identyfikacyjne z bloku danych autoryzujących do podpisywania dokumentu nie są zgodne z danymi zawartymi w bloku danych identyfikacyjnych w zeznaniu. |
Proszę zweryfikować poprawność wpisanego numeru NIP, numeru PESEL, daty urodzenia, nazwiska, pierwszego imienia. |
413 - Dokument z certyfikatem bez wymaganych atrybutów |
Certyfikat związany z podpisem elektronicznym nie zawiera wymaganej informacji o NIP lub PESEL właściciela certyfikatu lub informacje te są zapisane w niewłaściwym formacie. |
Kontakt z firmą obsługującą certyfikat |
414 - Weryfikacja negatywna - błąd w danych identyfikacyjnych |
niewłaściwe dane autoryzujące Podatnika:
albo nie właściwa kwota przychodu, np. dotyczące niewłaściwego roku |
Proszę zweryfikować wprowadzone wartości i ponownie przesłać deklarację PIT podając właściwe dane weryfikujące. Zalecany kontakt z Urzędem Skarbowym w celu weryfikacji danych. |
418 - Dla złożonej deklaracji wymagane jest użycie podpisu kwalifikowanego |
Użyto danych autoryzujących do wysyłki deklaracji wymagających podpisu kwalifikowanego |
Bez podpisu kwalifikowanego można przesłać jedynie zeznania dokumenty PIT-16, PIT-16A, PIT-19, PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38,PIT-39, VAT-7, VAT-7D, VAT-7K, VAT-UE, PCC-3. Pozostałe deklaracje wymagają użycia podpisu kwalifikowanego. |
Pobierz darmowy Program PIT Format i wydrukuj lub wyślij swój PIT 2024 przez internet >>