Możesz wysłać swoje zeznanie drogą elektroniczną, bezpośrednio z programu PIT Format 2024. Pamiętaj, o pobraniu Urzędowego Potwierdzenia Odbioru. (UPO)
Tylko samodzielne złożenie PIT daje gwarancję uwzględnienia
wszystkich należnych Ci ulg i odliczeń !
E-Deklaracje to system pozwalający na złożenie deklaracji za pośrednictwem internetu, poprzez stronę www.portalpodatkowy.mf.gov.pl
Wypełnione zeznanie podatkowe zostaje zapisane w formie elektronicznej i przesłane do systemu e-Deklaracji Ministerstwa Finansów, gdzie będzie podlegać dalszej weryfikacji. Każdemu zostaje mu nadany unikalny numer referencyjny, jednoznacznie identyfikujący przesłaną e-Deklarację.
Po zaakceptowaniu zeznania jest ono przekazywane do wskazanego w zeznaniu urzędu skarbowego. Generowane jest wówczas Urzędowe Poświadczenie Odbioru (tzw. UPO) zawierające numer referencyjny złożonej e-Deklaracji. Czas oczekiwania na UPO może trwać od kilku minut do kilku godzin. Jedynie prawidłowe UPO jest potwierdzeniem złożenia przez podatnika i przyjęcia przez system e-Deklaracji zeznania podatkowego. Czas oczekiwania na UPO może trwać od kilku minut do kliku godzin.
Proces zgłoszenia e-Deklaracji do systemu e-Deklaracji Ministerstwa Finansów składa się z 3 prostych kroków:
Jeżeli składałbyś swoje zeznanie w postaci papierowej, musiałbyś je podpisać długopisem swoim imieniem i nazwiskiem, tak i wysyłka elektroniczna musi zostać podpisana.
Dokonasz tego albo za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub weryfikacją danymi autoryzującymi. Wiedź też, że deklaracje i informacje podatkowe przesłane drogą elektroniczną nie mogą być podpisane profilem zaufanym ePUAP i nie mogą być przesyłane za pośrednictwem tej platformy.
Kupując podpis kwalifikowany, sprawdź, czy znajduje się on na liście obsługiwanych przez e-Deklaracji zestawów : Oprogramowanie do podpisu elektronicznego.
Jeżeli nie posiadasz podpisu, będziesz poproszony w trakcie wysyłki e-zeznania o podanie 5 danych, takich jak:
Pobierz darmowy Program PIT Format i wydrukuj lub wyślij swój PIT 2024 przez internet >>
Deklaracje mogą być złożone drogą elektroniczną przez inną osobę – np. ustanowionego pełnomocnika (np. Twoje biuro rachunkowe). Pamiętaj jednak, że aby deklaracja mogła być złożona w Twoim imieniu przez pełnomocnika, najpierw musiałbyś złożyć w formie papierowej do właściwego naczelnika urzędu skarbowego pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej UPL-1. W tym nie będzie też możliwości podpisania zeznania danymi autoryzującymi.
Pamiętaj jednak, że pełnomocnikiem w dosłownym tego słowa znaczeniu nie jest małżonek. Gdy więc składanie wspólne zeznanie, nie dołączasz już żadnych pełnomocnictw, PIT podpisuje tylko jedno z was występujące w zeznaniu jako „podatnik”. Wówczas tylko jego danym podaje się do weryfikacji e-deklaracji.
Po zaakceptowaniu zeznania jest ono przekazywane do wskazanego w zeznaniu urzędu skarbowego. Generowane jest wówczas Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) zawierające numer referencyjny złożonej e-Deklaracji. Czas oczekiwania na UPO może trwać od kilku minut do kilku godzin. Jedynie prawidłowe UPO jest potwierdzeniem złożenia przez podatnika i przyjęcia przez system e-Deklaracji zeznania podatkowego.